FULDTIDSUDDANNELSE_

Fuldtidsuddannelsen på Manuskriptskolen for Børnefiktion er en kunstnerisk og praktisk orienteret uddannelse for dig der gerne vil skrive bøger, film, TV, teater, lydfortællinger, spil og alt det, der går på tværs. Manuskriptskolen for Børnefiktion uddanner forfattere, der kan skrive fiktion til forskellige medier og inden for forskellige kunstarter og med børn eller unge som de primære modtagere.

Uddannelsen er et toårigt SU-godkendt fuldtidsstudie. Der er skemalagt undervisning tre dage om ugen. Der er mødepligt til undervisningen. Som elev skal du desuden deltage i studieture, seminarer, workshops og fælles kunst- og kulturoplevelser. Du skal arbejde selvstændigt… og sammen med andre… med opgaver og projekter, herunder skrivning, læsning og anden forberedelse til undervisning.

Det er afgørende, at du er indstillet på at deltage aktivt i undervisningen. Vi tror på, at du lærer ved at gøre, og alle dele af processen er vigtige: inspiration og teori – skabelse og konkret erfaring – feedback og refleksion. Vi vægter proces og produkt lige højt.

Når du er færdig med uddannelsen, behersker du alle dele af den proces det er at skrive fortællinger for børn og unge: at få en ide, udvikle den, komponere og strukturere historien, og i den proces også inddrage målgruppen, så du til sidst står med en færdig fortælling til det eller de medier du ønsker.

NYHEDSBREV_

Ved at klikke på “tilmeld nyhedsbrev” accepterer du at sende dine oplysninger til Manuskriptskolen, som vil bruge dem i henhold til vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger. Læs vores persondatapolitik her.

STØTTET AF_

Example Title 1